Rekordowy przeładunek w Porcie Gdynia

Znamy już wynik rocznego podsumowania przeładunków w Porcie Gdynia. Spółka w 2017 roku ustaliła swój nowy rekord, obsługując ładunki ważące łącznie 21,225 mln ton. Oznacza to aż 9-procentowy wzrost w porównaniu do statystyki za zeszły rok. To najlepsze tempo rozwoju wśród wszystkich portów w rejonie Morza Bałtyckiego. Pracownicy i zarząd Portu Gdynia cieszą się z wyników, które osiągnęli w 2017 roku. Spółka zanotowała w ciągu minionych dwunastu miesięcy swój rekordowy wynik przeładunków. Przez gdyńską firmę przeładowano łącznie aż 21,225 milionów ton. To rezultat lepszy od tych, które uzyskiwano przez ostatnich sześć lat.
- Osiągnięty rekord przeładunkowy to efekt dobrej obsługi statków zawijających do gdyńskich portowych terminali i racjonalnego działania menedżerów oraz efektywnej pracy gdyńskich dokerów – komentuje Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.

Oto ogólne liczby przeładunków w ciągu ostatnich sześciu lat, podane w tysiącach ton:

2012: 15 809
2013: 17 659
2014: 19 405
2015: 18 198
2016: 19 563
2017: 21 225

W roku 2017 port w zakresie przeładunków rozwinął się o niemal 9% w porównaniu do roku minionego. W związku z tym gdyńska spółka może pochwalić się tytułem lidera dynamiki wzrostu wśród wszystkich portów rejonu Morza Bałtyckiego – to szczególnie ważne, bo daje dobre perspektywy na kolejne lata.
Rekord udało się wypracować między innymi dzięki większym ilościom przeładunków węgla i koksu oraz paliw – w 2017 roku było ich około 40% procent więcej. Przez port przeszło też więcej drobnicy, która od lat jest w Gdyni największą grupą towarową.

W najbliższych latach ma być jeszcze lepiej. Przypomnijmy, że aktualnie trwają prace inwestycyjne na terenach Portu Gdynia. Powstaje obrotnica nr 2, w kolejce czeka też poszerzenie wejścia do portu i nowy terminal promowy. Nowa baza spółki da silny impuls do zwiększenia statystyk.
- Mam nadzieję, iż rok 2018 będzie równie udany, tym bardziej, iż rozpoczęliśmy budowę nowej portowej obrotnicy, która ułatwi przyjmowanie wielkich oceanicznych statków. Kolejna inwestycja, która przyczyni się do jeszcze lepszej pozycji to budowa nowego publicznego terminalu promowego – dodaje Adam Meller.
Inwestycje są realizowane w ramach programu „Port Gdynia 2030”. Jedno z wymienionych zadań - nowa obrotnica – powinna być gotowa w drugim kwartale 2018 roku.

Niezwykłe historie Gdynian w obiektywie
Gdynia zaprasza na swoje urodziny
Nadchodzą zmiany na Oksywiu, Babich Dołach i Witominie
Szybko i wygodnie koleją z Gdyni do Słupska
Ruszyła XIX edycja konkursu „Gdynia bez barier”