Bądź odważny, zbadaj się i obejrzyj film!

Przed projekcjami filmów 42. Festiwalu Filmów Fabularnych wyświetlany jest spot filmowy „Odważne Jajo” promujący profilaktykę nowotworową, kierowaną do mężczyzn. Autorką spotu jest absolwentka Gdyńskiej Szkoły Filmowej. Fundacja „Gdyński Most Nadziei” jest pomysłodawcą i organizatorem kampanii społeczno-edukacyjnej na rzecz raka jądra „Odważni wygrywają”. Jest ona kierowna do mężczyzn między 17 a 35 rokiem życia, najbardziej zagrożonych zachorowaniem. To unikatowy w skali Polski projekt, którego celem jest budowanie świadomości istnienia tego rodzaju nowotworu. W bardzo wyraźny sposób podkreśla on rolę profilaktyki, która w wielu przypadkach ratuje zdrowie i życie.
 
Podczas 42. Festiwalu Filmów Fabularnych, każdy widz, który wybierze się na seans, wcześniej zobaczy spot, idealnie wpasowujący się w estetykę festiwalu, a jednocześnie promujący regularne samobadanie.
 
- Możliwość zaprezentowania kampanii podczas 42. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych skłoniła nas do poszukiwania wyjątkowych środków wyrazu. Dlatego, przygotowany krótki film, sięga – w warstwie estetycznej i dźwiękowej – do hitchcockowskiego thrillera psychologicznego i kreski Saula Bassa, aby wybudować napięcie i zwrócić uwagę na nieodwracalne skutki ewentualnego zaniedbania. Wcześnie wykryty rak jąder jest wyleczalny aż w 100%. Mamy nadzieję, że nasze przesłanie dzięki nawiązaniu do klasyki kina trafi do festiwalowej publiczności – mówi Małgorzata Marmajewska, prezes Fundacji Gdyński Most Nadziei.
 
Autorką spotu jest Urszula Morga, absolwentka Gdyńskiej Szkoły Filmowej.

Podniesienie bandery na ORP Kormoran przy nabrzeżu Pomorskim
Miasta szczęśliwe? Gdynia mówi, jak to się robi
Zakłócenia w dostawie zimnej wody
159 tysięcy z puszki dla gdyńskich hospicjów
Miasto wspiera mieszkańców Pekinu