Ćwierć miliona podróżnych zaproszonych do Muzeum Emigracji

Wakacje to czas sprzyjający podróżom. Muzeum Emigracji postanowiło wykorzystać ten fakt, by wyraźniej zaznaczyć obecność muzeum na mapie trójmiejskich turystycznych i kulturalnych atrakcji. Przez dwa tygodnie w pociągach Pendolino na trasie Gdynia-Warszawa, Warszawa-Gdynia wyświetlany był zapadający w pamięć spot. Efekt? Niemal ćwierć miliona osób zostało zaproszonych, by spotkać się na Polskiej 1. O wyborze nośnika reklamy zdecydowały liczby i popularność podróży koleją, zwłaszcza w wakacje. Szacuje się, że ok. 300 tys. osób miesięcznie korzysta z przejazdu pociągami ICC Pendolino. Spot emitowany był od 1 do 15 sierpnia, w 16 pociągach dziennie na trasie Gdynia-Warszawa, Warszawa-Gdynia. W czasie podróży każdy z pasażerów miał możliwość zobaczyć go 12 razy, średnio 4 razy na godzinę. W sumie obejrzało go około 250 tys. podróżnych.
- Jest to pierwsza odsłona naszej kampanii wizerunkowej, pozwalająca zaprezentować się szerszej grupie potencjalnych odwiedzających. Stawiamy na doskonałą lokalizację – Gdynię, miasto z morza i marzeń. Celowo podkreśliliśmy to w nowym spocie wizerunkowym. Widać na nim bliskość morza, piękne widoki na port i wpływające statki pasażerskie, nawet te największe. Jednak Muzeum Emigracji w Gdyni to nie tylko morze i port. To przede wszystkim Dworzec Morski, w którym mieści sią muzeum. Ten piękny modernistyczny budynek w przyszłym roku będzie obchodził swoje 85-lecie. Na filmie pokazujemy również elementy interaktywnej i sensorycznej wystawy stałej. Oczywiście zapachu towarzyszącemu emigracji i odwiedzanych miejsc w spocie poczuć nie można, widać jednak część ekspozycji, zbiory i zgromadzone eksponaty. Jest to żywa wciąż historia, której podczas wizyty w muzeum można doświadczyć osobiście, wręcz dotknąć. Własnie to staraliśmy się pokazać podczas tego krótkiego filmu – mówi Aleksandra Sosnowska-Serek, rzecznik prasowy Muzeum Emigracji.
Czy się udało? Czy zaproszenia zostaną wykorzystane? Czas pokaże. My zapraszamy, bo naprawdę warto.


fot. Michał Kowalski, Bogna Kociumbas

Podniesienie bandery na ORP Kormoran przy nabrzeżu Pomorskim
Miasta szczęśliwe? Gdynia mówi, jak to się robi
Zakłócenia w dostawie zimnej wody
159 tysięcy z puszki dla gdyńskich hospicjów
Miasto wspiera mieszkańców Pekinu