Kontrapasy usprawnią ruch rowerowy

Trwają prace nad wyznaczaniem w mieście kontraruchu drogowego dla rowerów, który pozwoli na jazdę w obu kierunkach na jednokierunkowych ulicach. Zmiany dotyczą między innymi ulic: Żeromskiego, Abrahama czy Kilińskiego. Zakończyły się także prace przy budowie ciągu pieszo-rowerowego na Chwarznie-Wiczlinie, jednego ze zwycięskich projektów Budżetu Obywatelskiego.    
 
Na odcinkach trzech gdyńskich ulic, ze względu na ich wystarczającą szerokość, zostaną wprowadzone rowerowe kontrapasy. Podobne rozwiązanie znane jest z ulicy 3 Maja. Prace potrwają do 21 sierpnia, a ich łączny koszt to 160 tys. zł. Zmiany dotyczą ulic:
 
· Żeromskiego (od Skweru Kościuszki do Pułaskiego)
· Abrahama (od 10 Lutego do Kilińskiego) - z kontrapasem
· Batorego (od Władysława IV do Abrahama) - z kontrapasem
· Kilińskiego (od Abrahama do Słowackiego) - z kontrapasem
· Słowackiego (od Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego do Kilińskiego)
· Traugutta i Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego (od Władysława IV do Słowackiego).
 
- Jest to bezpieczne rozwiązanie znane nie tylko z Polski, ale i całej Europy. Tam, gdzie zostało wprowadzone, wypadkowość malała, a podnosiło się bezpieczeństwo wszystkich użytkowników ruchu– podkreśla Jakub Furkal, pełnomocnik prezydenta do spraw komunikacji rowerowej.
 
 
Zakończyła się także budowa ciągu pieszo-rowerowego w Chwarznie-Wiczlinie, czyli zwycięskiego projektu Budżetu Obywatelskiego. Całkowita długość nowej trasy to ponad 450 metrów - od ronda (gdzie do tej pory ścieżka się kończyła) do ul. Mokrej. Koszt tej inwestycji to 820 000 zł (437 tys. zł z Budżetu Obywatelskiego).

Podniesienie bandery na ORP Kormoran przy nabrzeżu Pomorskim
Miasta szczęśliwe? Gdynia mówi, jak to się robi
Zakłócenia w dostawie zimnej wody
159 tysięcy z puszki dla gdyńskich hospicjów
Miasto wspiera mieszkańców Pekinu