Nadchodzi IRONMAN. Informacje praktyczne dla mieszkańców

Pierwszy weekend sierpnia po raz kolejny upłynie w Gdyni pod znakiem triathlonu. Od 4 do 6 sierpnia w międzynarodowych zawodach Enea IRONMAN 70.3 Gdynia powered by Herbalife zobaczymy około 4 tysięcy zawodników z całego świata. Wspierać ich będzie kilkadziesiąt tysięcy kibiców. Organizatorzy przygotowali dla mieszkańców szereg atrakcji oraz zakrojoną na szeroką skalę kampanię informacyjną. – Gdyni zależy na organizacji wielkich imprez sportowych (…). Oczywiście staramy się z roku na rok wyciągać wnioski i dopracowywać te imprezy tak, żeby po pierwsze były mniej uciążliwe dla mieszkańców, ale również bardziej atrakcyjne dla gdynian i turystów. Stąd różnego rodzaju zabiegi, akcje informacyjne i przygotowywane coraz większe atrakcje dla tych osób, które nie mogą wziąć udziału w samych imprezach, ale uczestniczą w nich jako kibice – tłumaczył podczas konferencji prasowej Marek Łucyk, dyrektor Gdyńskiego Centrum Sportu.
 
Niebawem do mieszkańców Gdyni i powiatu wejherowskiego, za pośrednictwem Poczty Polskiej, rozesłany zostanie Poradnik Kibica. Broszura w nakładzie 125 000 egzemplarzy trafi do skrzynek pocztowych zarówno osób prywatnych, jak i firm. W Poradniku Kibica zamieszczona będzie mapa tras wyścigu i informacje o   wyłączenia z ruchu poszczególnych dróg w dniach 5 i 6 sierpnia. Dodatkowo dla mieszkańców dzielnic Witomino oraz Chwarzno-Wiczlino organizator przygotowuje ulotki informacyjne, które trafią do osiedlowych sklepów i punktów usługowych.
 
– Wiemy, że czasowe zamknięcie ulic może być uciążliwe, jednak staramy się, by wszyscy gdynianie byli dobrze poinformowani o ewentualnych utrudnieniach i proponowanych objazdach. W tym roku szczególny nacisk kładziemy na komunikację z mieszkańcami – mówi Michał Drelich, dyrektor zawodów. – Chcemy, by IRONMAN był świętem całego miasta i jego mieszkańców. Dlatego poza kampanią informacyjną przygotowaliśmy też, jak co roku, wiele atrakcji na weekend 4-6 sierpnia w postaci punktów kibicowania, pikników, a także bezpłatnych pokazów filmowych w ramach kina letniego na Plaży Miejskiej – dodaje.
 
Od 29 lipca, wzdłuż trasy rowerowej i biegowej zawodów, umieszczone zostaną żółte tablice informujące i przypominające o utrudnieniach w ruchu. Takich tablic organizator powiesi ponad  trzysta. Natomiast od 31 lipca w komunikacji miejskiej w Gdyni pojawią się plakaty zapowiadające imprezę. Tego samego dnia na wybranych ulicach w centrum miasta wywieszone zostaną flagi reklamowe. Dzięki współpracy z korporacją Mytaxi flagi z logo imprezy zostaną umieszczone także na ponad 170 taksówkach na terenie całego Trójmiasta w okresie od 2 do 6 sierpnia.
 
–  W tym roku gdyńskie zawody triathlonowe otrzymały status Waze Global Event Partner. Oznacza to, że każdy użytkownik nawigacji samochodowej opartej na mapach Google, a takich jest zdecydowana większość, używając jej w weekend 4-6 sierpnia otrzyma trasę wytyczoną z uwzględnieniem trasy IRONMANA – tłumaczy Michał Drelich. – Dodatkowo, w trakcie zawodów na wybranych gdyńskich skrzyżowaniach pojawią się specjalnie przeszkoleni stewardzi. Będą oni wskazywać kierowcom i mieszkańcom optymalne trasy i objazdy, informować o zmienionych miejscach przystanków autobusowych i pomagać w rozwiązywaniu trudnych sytuacji – dodaje.
W tygodniu poprzedzającym imprezę organizator przeprowadzi geotargetowaną kampanię w mediach społecznościowych (Facebook), której zadaniem będzie poinformowanie mieszkańców Gdyni i powiatu wejherowskiego o utrudnieniach w ruchu.
 
 
KUMULACJA ATRAKCJI
Jednak Enea IRONMAN 70.3 Gdynia powered by Herbalife oznacza nie tylko utrudnienia w ruchu, ale także – a może przede wszystkim – wiele atrakcji dla mieszkańców.
 
W ramach Kina Letniego z Vectra VoD na Plaży Śródmieście w Gdyni od 3 do 5 sierpnia odbędą się bezpłatne pokazy filmowe. 3 sierpnia będzie można obejrzeć „Piknik z niedźwiedziami” z Robertem Redfordem w roli głównej. Dzień później zapraszamy na film „Strategia Mistrza”, który opowiada historię Lance’a Armstronga. A w sobotę „Where are my friends”, czyli lekka komedia z Zackiem Efronem w roli głównej.
 
Od piątku do niedzieli na Plaży Śródmieście w Gdyni będzie działał gdyński Kącik Malucha oraz Strefa Rodzinna, a tam masa bezpłatnych atrakcji przygotowanych przez Gdynię, spółkę Enea oraz Herbalife. Zachęcamy również do odwiedzenia Expo na Skwerze Kościuszki, gdzie swoje produkty i usługi będzie prezentować ponad 50 wystawców, a także strefy kibica przygotowanej przez Gdyńskie Centrum Sportu. Wstęp wolny.
 
Dużą dawkę pozytywnych emocji będzie można poczuć w 10 punktach kibicowania wzdłuż trasy biegowej zawodów. Ponadto w dzielnicy Chwarzno-Wiczlino zorganizowany zostanie wielki piknik rodzinny dla mieszkańców.
 
 Więcej informacji na stronie ironmangdynia.pl.

Podniesienie bandery na ORP Kormoran przy nabrzeżu Pomorskim
Miasta szczęśliwe? Gdynia mówi, jak to się robi
Zakłócenia w dostawie zimnej wody
159 tysięcy z puszki dla gdyńskich hospicjów
Miasto wspiera mieszkańców Pekinu