Największa hybryda świata powstaje #wGdyni

Stocznia Crist S.A. podejmuje się kolejnego wyzwania i rozpoczyna prace produkcyjne nad budową w części wyposażonego promu pasażersko-samochodowego dla norweskiego armatora. Jednostka jest określana jako największy prom hybrydowego świata.  
 
Color Hybrid wejdzie do eksploatacji latem 2019 roku i zastąpi, na trasie Sandefjord-Strömstad (Norwegia-Szwecja), mniejszą jednostkę Bohus (która może zabrać do 1165 pasażerów oraz 240 pojazdów osobowych). Dla porównania, nowy prom hybrydowy o długości 160 metrów i szerokości ponad 27 metrów, zabierze jednocześnie 2 tysiące pasażerów oraz 500 pojazdów osobowych, a pokonanie 70-kilometrowej trasy wyniesie tylko 20 minut. Wszystko dzięki parametrom i wyposażeniu promu zapewniającym wysoką manewrowość oraz wydajnemu układowi napędowemu. Statek będzie wyposażony w hybrydowy system napędu głównego.
 
 
– Cieszymy się, że największy prom hybrydowy świata powstanie w dużej części w naszej stoczni. To kolejny projekt, który potwierdza naszą silną pozycję na rynku innowacyjnych jednostek pasażerskich – mówi Tomasz Wrzask, PR Manager CRIST S.A.
 
 
Proces ładowania baterii, w które zostanie wyposażona jednostka, będzie odbywał się każdorazowo podczas postoju w porcie przy pomocy kabla zasilającego ze specjalnych obiektów nabrzeżnych lub na samym pokładzie statku. W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni CRIST, zaś ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.

Podniesienie bandery na ORP Kormoran przy nabrzeżu Pomorskim
Miasta szczęśliwe? Gdynia mówi, jak to się robi
Zakłócenia w dostawie zimnej wody
159 tysięcy z puszki dla gdyńskich hospicjów
Miasto wspiera mieszkańców Pekinu