Rosną przystanki PKM-ki w Gdyni

Trwają intensywne prace przy budowie przystanków PKM w Gdyni. Na Karwinach nad torami wzniesiona już została bramownica, zaś wkrótce rozpocznie się budowa ponad 23-metrowej kładki, która połączy oba perony. Na miejsce zostały dostarczone elementy konstrukcji małych, szklanych wiat peronowych. Ponadto trwa montaż elementów ozdobnych wiat przystankowych. W ramach budowy przystanków PKM Gdynia Karwiny i Gdynia Stadion powstaną dwa jednokrawędziowe perony o długości ponad 160 metrów. Będą one utrzymane w jednakowym standardzie z zachowaniem charakterystycznej dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej czerwonej konstrukcji zadaszenia wejść zwanej „czerwoną wstążką”.
Od 30 maja 2017 r. na budowie przystanku PKM Gdynia Karwiny trwa montaż konstrukcji czerwonej wiaty przystankowej, zlokalizowanej nad klatką schodową prowadzącą na przyszły peron dla pociągów jadących w kierunku Gdańska Osowej. Obecnie stawiana przez Budimex konstrukcja nabrała już charakterystycznego dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej kształtu. Jeszcze w czerwcu planujemy postawienie identycznej konstrukcji nad drugą klatką schodową na Karwinach, a w dalszej kolejności także na przystanku PKM Gdynia Stadion. – mówi Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy spółki PKM.
Oprawa graficzna perforacji dwóch gdyńskich przystanków nawiązywać będzie do wyglądu już istniejących przystanków PKM, ale jednocześnie podkreślony zostanie charakter gdyńskich stacji. Motywy roślinne jak i postacie podróżnych korespondować będą ze znanymi wzorami z pierwszych ośmiu przystanków. Typowe gdyńskie elementy zdobnicze na przystanku Gdynia Stadion będą nawiązywać do dyscyplin sportowych uprawianych na obiektach Gdyńskiego Forum Sportu, sąsiadującego z koleją.
W przypadku Karwin, grafika odnosić się będzie do kolejowej tradycji i historii linii 201, przy której budowany jest przystanek PKM. Stąd wiatę ozdobi wizerunek zabytkowej lokomotywy Ol 49, która kiedyś kursowała po tej trasie oraz szynobusu, jakim obecnie mieszkańcy podróżują z Gdyni do Gdańska i na Kaszuby.
Przypomnijmy, że uruchomiona w 2015 roku Pomorska Kolej Metropolitalna jest pierwszą w Polsce linią kolejową zrealizowaną przez samorząd wojewódzki. Zakończenie budowy i oddanie do użytku nowych dwóch przystanków kolejowych w Gdyni planowane jest jeszcze w bieżącym roku.

Podniesienie bandery na ORP Kormoran przy nabrzeżu Pomorskim
Miasta szczęśliwe? Gdynia mówi, jak to się robi
Zakłócenia w dostawie zimnej wody
159 tysięcy z puszki dla gdyńskich hospicjów
Miasto wspiera mieszkańców Pekinu