Cztery nowe najbardziej wydajne statki

W ubiegłym roku armator promowy Stena Line poinformował o podpisaniu umowy dotyczącej zbudowania czterech statków typu ro-pax (pasażersko-samochodowych) z planowanym harmonogramem dostaw w latach 2019-2020. W kontrakcie została także zawarta opcja budowy kolejnych czterech statków. Promy powstaną w stoczni AVIC Shipyard w Chinach. Nowo wybudowane jednostki mają kursować na Morzu Irlandzkim, głównie na trasach do Belfastu, gdzie Stena Line rozwija hub transportowy. Trasy do i z Belfastu są strategicznie bardzo istotne dla Stena Line. W ostatnich latach poczyniliśmy spore inwestycje w porty jak i w statki, aby rozwijać pojemność frachtową tych linii i móc oferować większą częstotliwość odejść i usługi o wysokiej jakości. Plany na przyszłość przewidują dalszy rozwój działalności w tym regionie, a wprowadzenie nowych statków to kolejny etap realizacji przyjętej strategii. W ostatnich latach obserwujemy stały wzrost zarówno w przewozach pasażerskich, jak i frachtowych. Wierzymy, że trend ten się utrzyma. Ostatni rok był dla nas rekordowy, gdyż po raz pierwszy przetransportowaliśmy ponad 500 000 jednostek frachtowych przez port w Belfaście. Te nowe statki będą największymi jednostkami, jakie kiedykolwiek operowały pomiędzy Belfastem a Wielką Brytanią. – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający Stena Line.
Joe O’Neil, dyrektor handlowy Portu Belfast skomentował:
– Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Stena Line planuje wprowadzić statki ro-pax nowej generacji właśnie na linie do Belfastu. To ważna inwestycja, która zwiększy atrakcyjność kluczowej bramy Irlandii Północnej dla frachtu i turystyki. Przez ostatnie dwie dekady port w Belfaście blisko pracował ze Stena Line nad rozwojem linii promowych do Belfast, tak, aby ten port uczynić kwitnącym hubem transportowym. Cieszymy się z wiadomości o rekordowym roku jak i o nowych inwestycjach. Z niecierpliwością czekamy na nowe jednostki Stena Line oraz korzyści, jakie przyniosą zarówno dla portu w Belfascie, jak i dla gospodarki Irlandii Północnej.”
Nowe statki są budowane zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Stena Line.
– Nowe statki ro-pax będą jednymi z najbardziej wydajnych jednostek na świecie, jeśli chodzi o zużycie paliwa, z ograniczeniem emisji dwutlenku węgla (CO2) o 25% w porównaniu do obecnie użytkowanych jednostek. Chcemy być liderem zrównoważonego rozwoju w branży transportu morskiego i ustanawiać nowe standardy działalności operacyjnej, ograniczenia emisji i konkurencyjności kosztowej. Nowe statki będą napędzane tradycyjnym paliwem, ale będą zaprojektowane tak, aby spełniały standardy dla jednostek napędzanych gazem. Będą także przygotowane pod scrubbery oraz konwertery katalityczne - da nam to w przyszłości elastyczność. – mówi Niclas Mårtensson.

Podniesienie bandery na ORP Kormoran przy nabrzeżu Pomorskim
Miasta szczęśliwe? Gdynia mówi, jak to się robi
Zakłócenia w dostawie zimnej wody
159 tysięcy z puszki dla gdyńskich hospicjów
Miasto wspiera mieszkańców Pekinu